OBILAZNICA NASELJA LOŽIŠĆA NA OTOKU BRAČU, duljine 1,56 km
Objavljeno, 12. travnja 2021.
Obilaznica naselja Ložišća započinje na državnoj cesti D114 sjeverno od naselja Gornja Bobovišća u smjeru Ložišća, a završava ponovnim priključkom na D114 iznad Uvale Vičja Luka u smjeru Supetra.
Ovim projektom predviđena je izgradnja prometnice za dvosmjerni mješoviti promet, sistematizirane u 3.kategoriju.
Ukupna duljina zahvata na izgradnji obilaznice naselja Ložišća iznosi cca 1560 m.
Trasa ceste položena je prostorom između udoline Veli Dolac, naselja Ložišća i Gornjih Bobovišća , a od km 1+220 do km 1+385 trasa ceste vodi kroz tunel.
Niveleta nove prometnice položena je u nagibu od 0,5 % do 9,0 %.
Dimenzioniranje elemenata horizontalne, vertikalne i poprečne geometrije trase izvršeno je za računsku brzinu v rač= 60 km/sat.
Odabrani su slijedeći granični elementi:
- min. horizontalni radijus: Rmin = 120 m (projektiran Rmin = 75 m -ograničenje brzine na 50 km/sat)
- najmanja duljina kružnog luka: L min = 17 m (proj. Lmin=106 m)
- parametar klotoide na prijelaznici: Amin = 73 m (proj.Amin =60 m – ograničenje brzine 50 km/sat)
- duljina luka klotoide: Lmin = 45 m (proj. Lmin=48 m)
- Max uzdužni nagib nivelete: i max = 9,0% (proj. Imax = 9,0 %)
- Minimalni radijus vertikalnog zaobljenja
- Konveksni: Rmin = 1100 m (proj. Rmin.=1500 m)
- Konkavni: Rmin = 750 m (proj. Rmin =700 m)
- Poprečni nagib kolnika u pravcu: q= 2,5 %
Na obilaznici Ložišća predviđene su slijedeće širine kolnika:
- Prometne trake: 2 x 3,0 = 6,0 m
- Rubne trake: 2 x 0,2 = 0,4 m
- Berme, bankine: 2 x 1,0 = 2,0 m
- Ukupna širina: 8,4 m
U trasi prometnice predviđena je izgradnja 2 raskrižja.
- Raskrižje br.1 na početku trase obilaznice formira se T- raskrižje za priključak državne ceste D114 iz smjera Milne na projektiranu prometnicu.
- Raskrižje br.2 na kraju zahvata, nakon izvedbe nove obilaznice i tunela, postojeća državna cesta od Ložišća do izlaznog portala novoga tunela postaje dio lokalne cestovne mreže koji je potrebno zadržati u punoj funkciji. Zbog toga je predviđeno izvesti priključak postojeće prometnice (sadašnja D114) na novu trasu obilaznice kao T-rasktižje.
Planirani priključak se izvodi u novom raskrižju br.2 u km 1+470 na planiranoj obilaznici naselja Ložišća udaljeno od portala tunela 80 m
- Obilaznica naselja Ložišća prolazi kroz raskrižje kao glavna prometnica, a privoz kao sporedna prometnica.
- Na obilaznici se izvodi proširenje kolnika dodavanjem trake za lijevo skretanje (iz smjera Milna prema Ložišću, odnosno uvali Bobovišća)
- Priključak postojeće ceste D114 izvodi se kao prometnica za dvosmjerni promet, s mogućnošću uključivanja na raskrižju br. 2 u oba smjera (u smjeru Supetra i u smjeru Milne).
- Poprečni nagib kolnika u zavoju usmjeren je prema centru zavoja i služi za ublažavanje centrifugalne sile i poprečnu odvodnju kolnika. Najveća dopuštena veličina poprečnog nagiba kolnika u kružnom luku (qmax) izvodi se u zavoju najmanjeg polumjera (Rmin) iznosi 7%.
Poprečni nagibi kolnika u trasi ceste su jednostrešni i iznose: 2,5% – 7%.
Bankine i berme imaju nagib od 4% u smjeru rigola, odnosno vanjskoj strani nasipa.
Vitoperenje kolnika izvršeno je za računsku brzinu v rač = 60 km/h sa brzim vitoperenjem kolničke plohe.
Obzirom na primijenjene tlocrtne elemente nije bilo potrebe za proširenjem kolničkih trakova u krivini.