Objavljeno, 12. travnja 2021.
Predmetni projekt uvršten je na listu strateških projekata na sjednici Povjerenstva za procjenu i utvrđivanje strateških projekata održanoj 1. veljače 2019. godine.
Znatan doprinos gospodarskom, prometnom i društvenom ukupnom razvoju Dubrovačko-neretvanske županije i Grada Dubrovnika omogućila bi realizacija Projekta cestovne povezanosti s Južnom Dalmacijom na sustav mreža autocesta Republike Hrvatske na potezu od čvora Metković do budućeg mosta Pelješac i od čvora Doli do grada Dubrovnika.
Dubrovačko-neretvanska županija je najjužnija županija u Republici Hrvatskoj, a prostor županije čine dvije osnovne funkcionalne i fizionomske cjeline: relativno usko uzdužno obalno područje s nizom pučinskih i bližih otoka te prostor Donje Neretve s gravitirajućim priobalnim dijelom. Prostor je prekinut državnom granicom s Bosnom i Hercegovinom i samo na području Neretvanske doline ima prirodnu vezu s unutrašnjošću i spoj prema sjeveru i panonskom dijelu Hrvatske.
Kao najizraženiji funkcionalni problem cestovnog i pripadajućeg javnog prometa je neodgovarajuća povezanost s glavnim koridorima EU – lokalne i sekundarne prometnice, te samim time slaba mobilnost putnika i tereta.
Prilikom izrade studije napravljena je analiza prometne ponude i potražnje te je izrađen prometni model. Analizirane su alternativne opcije, provedena je multikriterijska analiza te je dan prijedlog optimalne varijante za koju je izrađena analiza troškova i koristi, uključivo rizike vezane uz klimatske promjene i vremenske ekstreme.
Varijantna rješenja za izgradnju 1. dionice 22 km nove trase razmatrana su od već izgrađenog čvora Metković do budućeg čvora Duboka kao dionice:
Varijantna rješenja za izgradnju 2. dionice 41,8 km nove trase razmatrana su od čvora Ston, tj. raskrižja Ston koje je u izgradnji do mosta dr. Franje Tuđmana kao dionice:
*Od čvora „Osojnik“ do čvora „Dubrovnik zapad“ predviđena je izgradnja brze ceste koja je sastavni dio faze 20 (etapa 20-1) kao spoj na planiranu brzu cestu Dubrovnik zapad – Zračna luka Čilipi (investitor Hrvatske ceste).
3. dionica nije predmet analiza za odabir konačne varijante. Obrađena je u svrhu cjelovitosti studije, ali je za sada manjih izgleda za provedbu zbog stupnja planiranja, odnosno izgradnje dionice autoceste na koju se spaja na području Bosne i Hercegovine.